The announcement of the delegation  代表選手発表 !!

The coaches announced the delegation for the Indian Ocean’s competition after exercises.


One of the coaches told the judokas that “This is a team, so I want the second person of each category not to take an apathetic attitude. It’s important to respect each other.”


I like very much what he told them.




今日の練習後に、いよいよ10日後にせまったインド洋カデ・ジュニア大会の代表選手の発表がありました。

生徒のみんなは既に承知している様子でしたが、階級ごと正式にコーチから名前を呼ばれていました。

そして、一人のコーチがみんなに、

「みんなで1つのチームだ。今回2番手になった人には投げやりになってほしくない。
 お互いに力を必要としている仲間で、尊重し合うことが大切だ。」


彼が生徒に伝えたことは、スポーツに限らず色々な場面でとても大事なことだとです。

きっと、このコーチも同じようなことを先輩の先生に言われて育ったんだと思いました。

良い事が伝承されていっている一端を垣間見た気がします。

私はとても良い気分で道場をあとにしました。



My life at Tana in Madagascar

Judo volunteer of JICA at Antananarivo in Madagascar from Oct 2015 2015年10月からJICAボランティア員としての柔道活動とアンタナナリボ生活の記録

0コメント

  • 1000 / 1000