Well-known man!! 名物おじさん!!

A man shows up at the same spot after the heavy rain. The heavy rain sometimes could have made some holes in the ground of the street. And he put some rocks in these holes to the cars drive smooth.

I saw it many times that he tried to ask money to drivers for his fixing the face of the asphalt road, but I have never seen that he got some money yet.

I think it’s not good idea because everyone knows that another rain will happen a same bad situation.

I wonder how the road is so bad even thought this spot has done fixed by the municipality last October.




今日は、私が毎日歩く通りに出没するおじさん、私個人の中で名物になりつつあるおじさんを紹介します!

彼は、すごい雨量によって剥がれたアスファルトの穴を石や砂で埋め、自分の働きの報酬を通りすがりのドライバーに求めています。サイクロン後に彼を頻繁に見るようになりました。

この穴が酷いと通行する車は減速したり、車高の低い車は回避するために大きく進路を変えます。そのために朝夕は必ず酷い渋滞です。彼の働きで数時間、運が良くて数日は渋滞が緩和されますが、一度削られた道路の表面はもろく直に剥がれます。

可愛そうなことに、彼がお金を受け取っている姿はまだ一度も見ていません。何度も補修をする姿を見るので、きっと誰かはチップを渡しているのかもしれませんが、地元の人は知っています。また、次の雨で坂の上から洪水のように流れて来る雨量によって直に剥がれることを・・・。

昨年の10月にあったフランコフォニー(フランス語圏の国際会議)の直前に政府が補修工事をしたにも関わらずこの質です。 市内には、このような穴がほんとうに多いので、何とかならないのかな~といつも思いながら、今日もこの道路を歩いていました。

たまに深さが1m以上、広さも1㎡以上の穴もあるので信じられません。 もし、その穴が補修されて塞がっていても、自然とそこを回避しながら歩く自分がいます。

My life at Tana in Madagascar

Judo volunteer of JICA at Antananarivo in Madagascar from Oct 2015 2015年10月からJICAボランティア員としての柔道活動とアンタナナリボ生活の記録

0コメント

  • 1000 / 1000